Kundservicemedarbetare till Kundenheten på MAH

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

Om jobbet

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedel för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

MAH är en av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm och finns i fina lokaler i Solna.

MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin-och infusionspumpar, inhalationsutrustning, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar. Sortimentet riktar sig mot både vuxna och barn 

Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.

Kundenheten MAH söker 1–2 kundservicemedarbetare

Vill du arbeta i en roll där service, kommunikation och struktur står i centrum? På Kundenheten MAH blir du en viktig del av ett team med 14 medarbetare, varav tre är hjälpmedelskonsulenter.

 

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare är du vårt ansikte utåt och den första kontakten för många av våra kunder. I rollen ingår att:

  • bemanna receptionen och ta emot order över disk

  • hantera inkommande samtal via vår kundservicetelefon (TeleQ)

  • registrera och administrera order i affärssystemet Sesam 2

  • besvara och följa upp ärenden via e-post

  • hantera och bevaka reklamationer

Du kommer att möta många olika ärenden varje dag – här får du verkligen användning för din serviceförmåga, din struktur och din förmåga att växla mellan olika uppgifter.

 

Skallkrav

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:

  • dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundservice

  • vana från callcenter och löpande orderhantering

  • mycket god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system

  • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

 

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som:

  • tycker om att ge service och alltid strävar efter att hitta lösningar

  • är lugn, tydlig och professionell i kontakten med kunder

  • är noggrann, strukturerad och ansvarstagande

  • kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ändå behålla kvaliteten

  • trivs med att samarbeta, men också arbetar bra självständigt

  • ser möjligheter istället för hinder och bidrar med positiv energi

 

Övrigt

  • Tillträde enligt överenskommelse

  • Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden

  • Vi är en rökfri arbetsplats

 

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:
- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt SLSO:s övergripande anvisning för registerkontroll vid anställning.
- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.
- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. Läs mer om SLSO här.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm