Kundservicemedarbetare till Kundenheten på MAH

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.
Om jobbet
Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedel för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.
MAH är en av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm och finns i fina lokaler i Solna.
MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin-och infusionspumpar, inhalationsutrustning, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar. Sortimentet riktar sig mot både vuxna och barn
Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.
Kundenheten MAH söker 1–2 kundservicemedarbetare
Vill du arbeta i en roll där service, kommunikation och struktur står i centrum? På Kundenheten MAH blir du en viktig del av ett team med 14 medarbetare, varav tre är hjälpmedelskonsulenter.
Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare är du vårt ansikte utåt och den första kontakten för många av våra kunder. I rollen ingår att:
bemanna receptionen och ta emot order över disk
hantera inkommande samtal via vår kundservicetelefon (TeleQ)
registrera och administrera order i affärssystemet Sesam 2
besvara och följa upp ärenden via e-post
hantera och bevaka reklamationer
Du kommer att möta många olika ärenden varje dag – här får du verkligen användning för din serviceförmåga, din struktur och din förmåga att växla mellan olika uppgifter.
Skallkrav
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundservice
vana från callcenter och löpande orderhantering
mycket god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som:
tycker om att ge service och alltid strävar efter att hitta lösningar
är lugn, tydlig och professionell i kontakten med kunder
är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ändå behålla kvaliteten
trivs med att samarbeta, men också arbetar bra självständigt
ser möjligheter istället för hinder och bidrar med positiv energi
Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse
Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden
Vi är en rökfri arbetsplats
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.
Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:
- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt SLSO:s övergripande anvisning för registerkontroll vid anställning.
- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.
- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.
Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. Läs mer om SLSO här.
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.