Synpunkter
Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård vi ger. Det hjälper oss att förbättra våra rutiner och metoder.
Hit skickar du dina synpunkter
Du som har synpunkter på Förbrukningshjälpmedel i hemmet är välkommen att höra av dig till oss. Skicka dina synpunkter till:
Förbrukningshjälpmedel i hemmet
Kundtjänst
Box 9077
171 09 Solna
Vänd dig till den verksamhet där du fått vård
Du är välkommen att lämna synpunkter och klagomål på vården. Vänd dig i första hand till den aktuella mottagning eller verksamheten där du fått vård. Det är den verksamheten som bäst kan åtgärda och besvara dina synpunkter och klagomål. Du kan vara anonym om du vill, men tänk då på att du inte kan få något svar.
Du får en automatisk bekräftelse på att ditt ärende är emottaget. Du får ett svar inom fyra veckor men undantagsvis kan det, i ärende som kräver mer utredning, ta något längre tid. Om du är under 18 år försöker vi alltid svara tidigare än fyra veckor. Svaret ska vara formulerat så att du förstår det.
Via e-tjänster på 1177.se
- Logga in med e-legitimation på 1177
- Välj "Alla övriga tjänster"
- Välj – "Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare"
Har du inte e-legitimation kan du istället skriva ett brev, mejla eller ringa. Kom ihåg att ange dina kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig tillbaka. Vill du inte ha ett svar kan du skicka dina synpunkter anonymt.
Patientvägledare
Du kan också vända dig med dina synpunkter eller klagomål till patientvägledaren i Stockholms läns sjukvårdsområde.
Skicka brev
Stockholms läns sjukvårdsområde
Patientvägledare
Box 45436
104 31 STOCKHOLM
Telefon
08-123 400 40.