Kvittens vid hemleverans som telefonaviserats
2021-02-02: För att minska risk för smittspridning av Covide-19 har sedan i våras rutinen vid mottagande av leverans ändrats. Ingen signatur krävs för kvittering av telefonaviserad hemleverans. Chauffören frågar i stället efter för- och efternamn på mottagaren och skriver in det i sin handdator som kvittens.
Telefonaviserade hemleveranser levereras inom ett tidsspann om tre timmar en överenskommen dag. Leveransen överlämnas personligen och ska om möjligt kvitteras med underskrift av mottagaren.
Sedan i våras har denna rutin ändrats för att minska risk för smittspridning av Covide-19. Ingen signatur krävs. Chauffören frågar i stället efter för- och efternamn på mottagaren och skriver in det i sin handdator som kvittens.
Hemleveranser som enligt överenskommelse ska levereras utanför dörr kräver ingen kvittens.
Senaste nyheterna
- Förändring för dig som förskriver diabeteshjälpmedel från Medicinteknisk apparatur i hemmet
- Tidigare driftstörning hos 1177 avhjälpt
- Återkallelse av produkt
- Säkerhetsmeddelande Philips
- Leveranser inför jul och nyår
- Säkerhetsmeddelande Medtronic
- Nytt sätt att beställa inkontinensprodukter
- Vårens förskrivarutbildningar är här
- Anmäl dig till höstens förskrivarutbildningar
- Nu kan du få dina fakturor från Hjälpmedelsverksamheterna via Kivra