Nytt sätt att beställa näringsprodukter

Som ett led i vårt miljöarbete och för att patienter som beställer näringsprodukter via Förbrukningshjälpmedel i hemmet ska få snabbare leverans kommer det från och med onsdag den 24 maj inte längre att skickas ut papperstalonger för beställning av näringsprodukter.

I stället kommer beställning av näringsprodukter ske digitalt via 1177 eller via telefon. Ett effektivt, snabbt och pålitligt sätt att få de hjälpmedel patienten har beställt levererade.

Så här beställer du dina näringsprodukter:

 

  1. Via 1177.se Vårdguidens e-tjänst

Du väljer själv när på dygnet du vill beställa dina näringsprodukter.

När du är inloggad på 1177.se, titta under rubriken Övriga tjänster och klicka på "Alla övriga tjänster". Scrolla ned till rubriken Hjälpmedel. Här kan du se dina förskrivningar på näringsprodukter och även:

  • Göra uttag på näringsprodukter
  • Se hur många uttag som finns kvar
  • Se när nästa uttag kan göras
  • Se giltighetstiden på förskrivningen
  • Se förskrivares namn och mottagning

Här kan du även säkerställa att dina kontaktuppgifter med adress och mobilnummer blir rätt.  

  1. Via telefonkontakt med Förbrukningshjälpmedel i hemmet

Telefon 08- 123 366 50 helgfria vardagar mellan kl. 08.00-16.30

  1. Via kontakt med din förskrivare som då beställer näringsprodukter

De talonger som redan är utställda kommer att fortsätta gälla tills förskrivningen för dem går ut, så de går utmärkt att använda de ett tag till. Däremot kommer inga nya talonger att skrivas ut.